joi, 22 aprilie 2010

Gica Contra

Cu totii cunoastem unul sau mai multi. Eu stiu destui, ba chiar mai mult imi place sa pozez in Gica Contra cateodata. O fac de amuzament, din placerea de a vedea cum poate sa argumenteze logic o persoana anumite lucruri (uneori evidente). Nu o fac tot timpul, ci doar joc in aceasta ipostaza. Am invatat si eu de la altii cum e sa fii asa, nu o vad nici ca pe un lucru bun (desi exista cazuri in care e bine sa mai fie si cate unul), nici ca pe un lucru rau (desi la exagerare mana ti s-ar arcui intr-un mod rapid intre ochii lui). Desigur Gica Contra e doar un simbol pentru omul care se opune cu toata firea lui unei idei. Nu despre asta vreau sa tratez aici ci despre puterea argumentului. Intr-o discutie, dezbatere, oratoriu (...orice care are de a face cu comunicarea serioasa) este imperios necesar ca cel care expune o idee sa vina si cu argumente logice (valide). Nu ma refer aici la discutiile intre parteneri pentru ca de multe ori dragostea iti face sa iti pierzi capul asa ca nu are rostul. Un argument este valid daca este acceptat universal, asta facand ca expersii ca "asa vrea Dumnezeu", "soarta a facut ca sa se intample asa", "asa e pe la noi" - sa fie ignorate in acceptiunea mea. Da, sunt pretentios, stiu asta si nu cred ca cineva m-ar considera Gica Contra pentru ca resping argumente pe acest motiv.

Niciun comentariu: