marți, 27 aprilie 2010

De ce sa iubim Romania?

Caut un motiv serios pentru a-mi raspunde la aceasta intrebare. Trebuie s-o iubesc? Trebuie s-o urasc? Sau imi e de ajuns sa fiu indiferent? Pentru ce sa iubesti o tara? Frumuseti? Istorie? Sunt lucruri care nu ma intereseaza sau care ma lasa indiferent sau care nu mi se par atat de importante. Eu de unul singur nu pot (re)scrie istoria, frumusetea e relativa. Bogatii? Nu-s ale mele. Limba? N-am avut incotro, oricum e a naibii de grea daca vrei sa o inveti. Traditii? Mi se par stupide (o lunga discutie iese de aici) in general. Populatia? Capsunari, manelisti, piti, smanglitori, cocalari, idioti intr-un numar prea mare. Politica? Ha, ha, ha... buna gluma. Siguranta care mi-o ofera ca cetatean? Mai tineti minte stirea in care pe ambasada Romaniei in nu stiu ce tara a durut-o undeva de un concetatean? Gradul de civilizatie? Cand o trece de 0 sa imi dati de veste. Gradul de cultura? Prea mic. Avem ceva, dar parca nesatisfacator.

Niciun comentariu: