miercuri, 28 aprilie 2010

Dreptul la viata

Trec zilnic printr-o gloata de caini si cand plec si cand vin de la munca. Sunt ai nimanui, sunt murdari, ca sa nu mai zic ca pe strada aia ti-e cam sila sa calci pe acolo din cauza excrementelor. Se reped furiosi la masini si fac o larma ingrozitoare. Incep sa mai latre si la cate un om sperios din cand in cand. La mine nu s-a dat decat unul o data in 3 luni de zile. A fost greseala mea ca l-am luat cam prin surprindere. Dar ne-am ocolit reciproc si totul a fost bine. In alta parte, la mine aproape de bloc, veneam cu ziarul facut sul in mana. Doi caini, unul imens, altul mai puiandru au sarit sa ma intrebe de sanatate. Am mers incet, intotdeauna cu fata la ei incercand sa le vorbesc calm. Se apropiasera la 1-2 metri de mine si nu dadeau semne de impacare. Atunci m-am coborat la nivelul lor: am scos un sunet puternic si gros in acelasi timp repezindu-ma violent spre ei. Au fugit mancand pamantul, schelalaind. Niciodata nu a fost nevoie de violenta. Sper sa nu fie nevoie sa le arat cine e in varful piramidei. Iubesc animalele domestice si iubesc interactiunea cu ele. Revenind la subiectul cainilor vagabonzi, in ziua de azi parerile sunt impartite in doua: pro si contra eutanasiere. Eu sunt contra din simplul motiv ca e inuman sa ucizi INUTIL un animal. (sariti cei cu: dar gaina, porcul nu il tai??? Cititi mai bine: inutil). Sterilizarea este metoda umana. Dupa sterilizare sa li se dea drumul iar apoi natura isi va urma cursul. Sigur ca vor muri din varii motive: accidente, boli, foamete etc. Diferenta este ca in acest caz nimeni nu este vinovat de moartea lor. Poate ar fi o vina colectiva ca nu avem grija de ei dar nu se compara cu un "chinocid". Eu cred ca am fost inzestrati cu minte tocmai pentru a rezolva problemele altfel decat ar face-o un animal. Resurse sunt va asigur, se fura de 20 de ani si inca se mai fura, asa ca sunt de parere ca se vor mai gasi resurse sa se faca operatii de sterilizare. Iar daca este sa aratam cu degetul vinovati sunt toti cei care isi abandoneaza animalele nesterilizate, primaria care nu a alocat mai multe resurse sau nu a atras mai multe resurse in scopul sterilizarii lor. Toate fiintele au dreptul la viata. Fie ea oricat de chinuita si amarata.

3 comentarii:

kokoua spunea...

Nu sunt intru totul de acord cu ce ai spus . Sunt de acord cu sterilizarea ...da....dar cainii nu trebuie apoi lasati din nou liberi. Cum preferi sa moara un caine ? Cu o injectie sau sa zaca 3 zile pe marginea drumului inainte sa-si dea duhul?? Cainii trebuiesc sterilizati si "cazati" in adaposturi. Unele ONG-uri ar putea da o mana de ajutor in acest sens .....asa mai avea multe de spus dar nu mai am timp....oricum ideea cred ca ai inteles-o. Pupici.

perfecta79 spunea...

Subscriu in ceea ce priveste eutanasierea. Exceptand situatiile in care circumstantele o cer (boala incurabila, accident cu invaliditate grava, suferinta fizica) acest gest este de fapt crima mascata. Ce ne da dreptul sa dispunem de viata unor alte fiinte ? Doar pentru ca nu sunt tot oameni ? Daca nu ma insel si ele si noi avem ceva in comun - sufletul. Prin urmare, sunt fiinte vii care trebuie respectate. Gradul de civilizatie al unei natiuni este recognoscibil (si) in functie de atitudinea fata de anumale.
Ce pretentie am putea avea de la o natie care isi infometeaza batranii, care face considera ca bolnavii cronici sunt o pierdere pentru bugetul tarii ??
Sterilizarea este cea mai bina situatie. Si natura isi va face treaba. Desigur, nu exista fonduri pentru adaposturi (altele sunt prioritatile statului)dar putem face macar partial ceea ce trebuie.
Asta e parerea mea de om cu suflet.

perfecta79 spunea...

Scuze pentru erorile din text :-)de scriere, nu ideatice.