miercuri, 14 aprilie 2010

Celalalt eu

Celalalt eu pare sa fie o persoana tare draguta si calma. Stie ce vrea de la viata, are principii morale solide, stie sa se faca placut, este deosebit de inteligent. Stie sa obtina ce vrea, nu ii este frica de esec, stie sa aprecieze oamenii la justa lor valoare.
Poti gasi celalalt eu in tine oricand, atata timp cat nu esti orbit de alte lucruri banale. Cat de mult ai neglijat celalalt eu? Iti este frica sa il descoperi? Care este fata celuilalt eu in cazul tau? Care fete sunt comune, ce urasti la el si ce iti doresti de la el? Poti privi in oglinda si sa iti zici: "Voi reusi!" ? Daca da e o prostie, inseamna ca nu ti-ai descoperit celalalt eu.
Desigur, tot ce am scris mai sus este un indemn la nebunie, celalalt eu nu exista, dar daca inlocuiti "celalalt eu" cu "adevaratul eu", lucrurile capata o alta lumina.
Cu totii suntem reprezentati de propriul eu prin constiinta, acumulari cognitive si exprimari afective. Sunt persoane care afirma ca nu am fi stapanii propriului eu, ca viata ar fi predeterminata dinainte (Libera vointa) Dar nu voi trata asta aici, nu acum, ci in viitor, intr-un cadrul mult mai amplu, mai bine sustinut si cu probabil mai mult chef decat acum.
Cum poti descoperi adevaratul eu? Fiecare viata are propriul drum, depinde de tine pe ce drum vrei sa mergi. Este o chestiune de vointa.
Cand vei sti ca l-ai descoperit cu adevarat? Vei sti singur asta, te vei simti ca drumul iti este mult mai usor de acum incolo, ca orice obstacol poate fi depasit.
Cunoasterea de sine este un proces care tine toata viata, nu este un lucru brusc, pentru ca in timp constiinta evolueaza. Ceea ce trebuie stiut este ca orice lucru imens se poate cuceri cu pasi mici, atunci cand nu exista posibilitatea de a-l cuceri pe tot odata. Incepe prin a vedea ce iti doresti cu adevarat de la tine apoi ceea ce poti obtine, iar in sfarsit analizeaza ce ai obtinut.

Niciun comentariu: